Marka Dr Lucy to nie wyłącznie produkt, który spełniać ma oczekiwania konsumentów. To coś znacznie szerszego. Czym jest CSR, zwany społeczną odpowiedzialnością w biznesie? Odpowiadamy, bo kierujemy się nią od lat!
Rynek kosmetyków dla psów jest mocno rozbudowany zarówno w zakresie ich producentów, jak i oferowanych przez nich towarów. Każdy z nich ma zapewne swoją własną strategię. Naszym podstawowym założeniem jest działalność w zgodzie ze społeczną odpowiedzialnością w biznesie. Z czym wiąże się CSR w Dr Lucy? Sprawdźcie sami.
Czym jest CSR?
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest strategią zarządzania przedsiębiorstwem, w ramach której dobrowolnie uwzględnia się pewne działania mające na celu szeroko pojęte zaangażowanie w sprawy ważne i wartościowe dla społeczeństwa, środowiska czy interesariuszy. Choć nie można uzyskać obecnie certyfikatu, który potwierdzałby jej stosowanie, to opracowany został zbiór wytycznych, które systematyzują wiedzę o CSR i pomagają praktycznie wdrożyć ją w firmie. Mowa o normie ISO 26000, która rozróżnia siedem kluczowych płaszczyzn zaangażowania:
– ład organizacyjny
– prawa człowieka
– praktyki z zakresu pracy
– środowisko
– uczciwe praktyki operacyjne
– zagadnienia konsumenckie
– zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kapitał ludzki w Dr Lucy
Mamy świadomość tego, że za sukcesy Dr Lucy w ogromnej mierze odpowiedzialni są pracownicy, cały zespół Dr Lucy Team. Doceniamy ich zaangażowanie, cenimy ich zdanie i inwestujemy w szkolenia, aby wyposażyć ich we wszystkie narzędzia i umiejętności niezbędne do realizacji celów. Dążymy do nich wspólnie, w atmosferze wzajemnego szacunku i bezpieczeństwa. Rzetelnie realizujemy wszelkie zapisy Kodeksu Pracy i nie wkraczamy na ścieżki ich kreatywnej interpretacji, zapewniając całemu zespołowi pracę w warunkach zgodnych z BHP. Dzięki temu udało nam się stworzyć przyjazne miejsce, do którego wraca się w dni robocze z uśmiechem, a nie „za karę”. Niedawno wróciliśmy ze wspólnego wyjazdu integracyjnego, podczas którego razem przechadzaliśmy się w Tatrach, ładowaliśmy akumulatory wśród pięknych okoliczności przyrody i budowaliśmy więzi w zespole, w którym swoje miejsce znalazły również osoby z niepełnosprawnością. W obecnym roku przed nami jeszcze firmowa wigilia. Dobra atmosfera w miejscu pracy i docenienie wysiłków wszystkich związanych z marką ludzi to dla nas podstawa. Dzięki temu wielokrotnie nadawano nam tytuł Pracodawcy Roku, co napawa nas dumą i utwierdza w przekonaniu o słuszności naszych działań na tym polu. To jednak nie jedyne, jakie podejmujemy w ramach CSR. Co jeszcze robimy?
Jasno i klarownie
Mamy swoje struktury, które zorganizowane są w przejrzysty sposób. Dzięki temu zarządzanie jest efektywne. Jednocześnie udało nam się zbudować otwarte i serdeczne relacje pomiędzy pracownikami każdego szczebla, niezależnie od tego jak wysoko w strukturze się znajdują. Dzięki temu zatarliśmy odczucia “My – Oni”. Jesteśmy tylko My, wszyscy wspólnie, zawsze otwarci na rozmowę z każdym bez względu na pełnione funkcje. Drzwi kierownictwa zawsze otwarte, kiedy tylko ktoś z zespołu potrzebuje rozmowy, nawet jeśli jej tematyka wykracza poza obowiązki zawodowe. Nie angażujemy się w działalności polityczną i rozumiemy prawo każdego człowieka do jego preferencji wyborczych. Nie oceniamy nikogo przez ich pryzmat. Dbamy też o relacje z konsumentami. Procedury reklamacyjne są czytelne, a proces ich obsługi szybki i satysfakcjonujący. Przekłada się to na ich zaufanie. Nie oferujemy im do zakupu produktu kiepskiej jakości, który trudno później reklamować. Według naszej filozofii dostarczamy im to, co najlepsze, a jeśli z jakichś przyczyn produkt nie spełni ich oczekiwań, mogą go zareklamować czy zwrócić w wygodny dla siebie sposób. Nasza polityka w tym zakresie jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawa, podobnie jak proces produkcji czy badania kosmetyków dla psów. Dzięki temu zawsze oferujemy produkty najwyższej jakości a najlepszym dowodem niech będzie to, że sami chętnie po nie sięgamy!
Społeczeństwo i środowisko
Działamy też na rzecz lokalnej społeczności. Tytuł Członka Honorowego Towarzystwa Pomocy Potrzebującym im. św. Brata Alberta “Nadzieja” w Śremie jest tego najlepszym wyrazem. Dostrzegamy też potrzeby tych słabszych od nas, czyli zwierząt. Marka Dr Lucy od lat wspiera Fundację Dr Lucy, która niesie pomoc potrzebującym czworonogom, w szczególności psom w typie owczarków szkockich. Bez pomocy nie pozostawiliśmy też Schroniska dla bezdomnych zwierząt w Gaju, które Fundacja prężnie rozwijała jeszcze kilka lat temu. Przykładamy sporą uwagę do środowiska naturalnego i to nie tylko w zakresie zrównoważonej produkcji, ale promując z wykorzystaniem mediów społecznościowych wiedzę o racjonalnym korzystaniu z dóbr przyrody i jej ochrony. Chociażby linia Dr Lucy Eco czerpie z niej pełnymi garściami. Wszystko pakujemy w materiały pochodzące z recyklingu. To w pełni naturalne i wegańskie kosmetyki dla psów. Opracowując nasze produkty od samego początku dbamy o to, by były one przyjazne dla otoczenia i bezpieczne dla jego użytkowników – zarówno ludzi, jak i psów.
Autentyczne działania
Sami jesteśmy psiarzami i wiemy, jak ważne w codziennej pielęgnacji czworonogów są bezpieczne, psie kosmetyki. Co więcej, nasza firma jest otwarta także i dla nich – często gościmy zarówno psy jak i koty, a Nela i Mia w zasadzie tworzą z nami Dr Lucy Team! Większość tego, co napisaliśmy pewnie można byłoby przeczytać w serwisach innych psich marek. Czym więc wyróżnia się Dr Lucy na tle znacznej ich części? Przede wszystkim jesteśmy autentyczni. To znaczy, że realnie podejmujemy działania, o których piszemy i nie traktujemy ich jako reklamowy kąsek, którym poczęstować chcemy klientów.. Tych, które również faktycznie implementują CSR w swoim codziennym funkcjonowaniu postrzegamy jako świadomą konkurencję, z którą tak naprawdę możemy przybić sobie przysłowiową piątkę. Dlaczego? Jak już wspominaliśmy, odpowiedzialność społeczna to coś więcej, niż czysty biznes!
Społeczna odpowiedzialność w biznesie nie jest obca marce Dr Lucy. Inwestowanie w CSR przynosi wymierne korzyści, choć nie zawsze czysto biznesowe. Uśmiech członków Dr Lucy Team w codziennej pracy jest jednak czymś bezcennym. Dzięki fantastycznej atmosferze możemy realizować nasze cele z pasją i gdy go osiągamy, każdy bez wyjątku ma jego poczucie. Inne psie marki, które postępują podobnie, traktujemy z szacunkiem. CSR bowiem nie może być wyłącznie marketingową strategią, która nakręcić ma sprzedaż. A przynajmniej nie jest nią dla Dr Lucy!